Det här med att engagera sig.

Många idag säger att de inte kan något om politik, eller att de inte bryr sig. Men om man verkligen reflekterar kring det här med att du inte kan något om politik är det ju inte alls sant. Mer eller mindre allt är politik även om man kanske inte tänker så.
Och att man inte bryr sig stämmer nog inte heller riktigt, för åsikter har man ju varesig man vill eller inte.
Om man sedan väljer att engagera sig eller inte är väl egentligen huvudfrågan.

Jag har alltid haft mycket åsikter, men aldrig riktigt engagerat mig. Har mest suttit hemma eller i diskussion med vänner och familj och tyckt väldigt mycket. Kan säga att bland det roligaste jag gjort är att jag gick med i SSU. Man får träffa så mycket människor, får diskutera och inte minst lära sig! Kunskap är makt sägs det och det är nog en universal sanning.

Man kan göra så fruktansvärt mycket i förbundet, det händer alltid något och har du egna ideer så är det inte omöjligt att genomföra dessa. För ingenting är omöjligt. Det är vårkampanj och debatt utbildning och SSU grundkurser och sommarläger, det är ssu fika och ssu möten. Såklart väljer man själv hur engagerad man vill vara men jag personligen vill vara med på allt. Känner att jag missat så mycket med att sitta hemma och tycka när det finns en stor spelplan där man faktiskt kan växa, utvecklas och bara ha sjukt kul mot målet, en röd valseger i höst!
Men jobbet är långt ifrån klart när man nått det målet. Det kanske är då det egentliga jobbet för att bygga upp sverige tar vid.

Det jag egentligen vill säga är; har du massa åsikter och lust att träffa nya spännande människor och lära dig massor så engagera dig! Det viktigaste du har är din egen röst och det är dags för oss att höja våra röster för att förändringen skall komma.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Är så stolt! Duktig du är på att skriva! Puss

2010-04-07 @ 16:20:11
Postat av: Nora

Det är riktigt roligt att läsa att du är så peppad! =)

Vi är riktigt stolta över dig här på kålgårdsbergsgatan! =)

2010-04-07 @ 16:51:38
URL: http://noraoneo.blogg.se/
Postat av: Yohanna svarar

Tack mamma och tack nora ;D

2010-04-07 @ 17:57:35
URL: http://yohannaspolitiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0